Acteam

Na czym polega trening?

Trening funkcjonalny to trening ruchu, jako złożonego połączenia pracy wielu mięśni, a nie poszczególnych mięśni z osobna. Trening funkcjonalny preferuje ruchy wielostawowe, które łączą działanie grup mięśniowych do tworzenia całych wzorców ruchowych. Stanowi zbiór użytecznych ćwiczeń mających na celu  kształtowanie prawidłowych wzorców ruchowych, ułatwienie funkcjonowania w przestrzeni, zmniejszenie ryzyka wystąpienia urazu, uwolnienie od istniejącego bólu spowodowanego nieprawidłową postawą lub niewłaściwym wykonywaniem czynności dnia codziennego. Trening funkcjonalny ukierunkowany jest na poprawę zdrowia, samopoczucia i jakości życia oraz na osiągnięcie długotrwałych rezultatów.

Trening funkcjonalny wykorzystuje pracę z ciężarem własnego ciała poruszanym we wszystkich możliwych płaszczyznach. Bardzo często stosuje się ćwiczenia rozwijające równowagę oraz pobudzające propriocepcję (zmysłu orientacji ułożenia części własnego ciała). W treningu funkcjonalnym wykorzystuje się elementy mające na celu wytrącenie naszego ciała z równowagi, odpowiednio szybką reakcję i ponowne złapanie utraconego balansu. Przechodzi się stopniowo do ćwiczeń wykonywanych jednonóż, zwiększając trudność poprzez pracę na coraz bardziej niestabilnym podłożu (maty stabilizacyjne, bosu, piłki, itp.). Umiejętność wygenerowania siły w warunkach niestabilnego podłoża jest najwyższą formą funkcjonalności tejże siły. Ćwiczenia, które najbardziej oddają funkcjonalny charakter tego typu treningu to przysiady, wykroki, ćwiczenia z elementami pchania i ciągnięcia. 

Wykorzystujemy sprawdzone metody treningowe m.in.:

– trening FBW (Full Body Workout) – jest to trening całego ciała angażujący do pracy wiele partii ciała podczas jednej sesji treningowej. Trening FBW uczy określonych wzorców ruchowych, na które składają się bardziej skomplikowane ćwiczenia, może być stosowany przez każdego bez względu na staż, polecany jest osobom początkującym bez doświadczenia w treningu siłowym;

– trening SPLIT  trening dzielony, polegający na ćwiczeniu wybranej partii mięśni podczas jednej sesji treningowej. W przypadku tego rodzaju treningu każda partia mięśni trenowana jest raz w tygodniu. Od osoby trenującej wymaga się pewnego doświadczenia w treningu siłowym oraz znajomości techniki ćwiczeń wykonywanych na najważniejsze grupy mięśniowe;

– trening interwałowy  jest to trening polegający na przeplataniu ćwiczeń o bardzo dużej intensywność ćwiczeniami o niskiej intensywności. Ten rodzaj treningu przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i zwiększa wydolność organizmu;

– trening obwodowy  jest to trening całego ciała angażujący do pracy podczas jednej sesji treningowej wiele grup mięśniowych. Składa się z zestawu ćwiczeń wykonywanych kolejno po sobie, nie wymaga sprzętu, ponieważ do treningu możemy użyć ciężaru własnego ciała.

Nasi partnerzy

Physio Team Benefit Systems FitProfit OK System FAN Mistrzostwa Wrocławia WCRS Wrocław Polskie Stowarzyszenie Diabetyków

Sprzęt dostarczają

KV+ fizan Leki Exel Skalnik armytek

Zapraszamy na darmową lekcję Nordic Walking we Wrocławiu Zapewniamy fachową opiekę trenera i profesjonalny sprzęt

Kontakt z nami: +48 508 287 007 lub +48 697 020 959