Acteam

Efekty zdrowotne

Instruktorzy Acteam podczas treningów nordic walking zapewniają:

•    ruch na świeżym powietrzu w miłym towarzystwie,

•    utratę zbędnych kilogramów,

•    poprawę kondycji,

•    lepsze samopoczucie,

•    brak ograniczeń wiekowych i sprawnościowych,

•  przy odpowiedniej częstotliwości treningów optymalne spalanie tkanki tłuszczowej - w połączeniu z odpowiednią dietą nordic walking jest skutecznym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów, wymodelowanie sylwetki i zachowanie zdrowia.

Do najważniejszych korzyści zdrowotnych płynących z systematycznego trenowania nordic walking należą:

•    angażowanie do ruchu większości mięśni naszego ciała (do 90%), a w szczególności mięśni kończyn górnych, klatki piersiowej, grzbietu, brzucha, pośladków i kończyn dolnych,

•    znaczne odciążenie stawów kończyn dolnych (skokowych, kolanowych, biodrowych) i odcinka lędźwiowego kręgosłupa,

•    zmniejszenie napięcia mięśniowego szczególnie w obrębie kręgosłupa, a także całego organizmu,

•    poprawa ruchomości kręgosłupa i uczucie większego rozluźnienia,

•    znaczne zwiększenie spalania kalorii w porównaniu ze zwykłym marszem,

•    wzrost metabolizmu, a w konsekwencji redukcja masy ciała,

•    poprawa jędrności ciała,

•    polepszenie krążenia krwi, m.in. w kończynach górnych i dolnych,

•    obniżenie tętna spoczynkowego,

•    wzmocnienie i zwiększenie gęstości kości,

•    zmniejszenie ryzyka wystąpienia osteoporozy,

•    poprawa tolerancji glukozy i redukcja zapotrzebowania na insulinę,

•    zapobieganie cukrzycy,

•    obniżenie poziomu cholesterolu całkowitego,

•    wzmocnienie układu immunologicznego,

•  wzrost wydzielania endorfin - tzw. hormonów szczęścia podczas długotrwałego wysiłku fizycznego z intensywnością na poziomie od umiarkowanego do wysokiego, powodującego zwiększoną odporność na ból i zmęczenie,

•   obniżenie poziomu kortyzolu i adrenaliny - tzw. hormonów stresu powodujących wzrost ciśnienia krwi, szybszą pracę serca, uwalnianie do krwi większej niż zwykle ilości glukozy, cholesterolu i wolnych kwasów tłuszczowych,

•  wzrost zdolności pochłaniania tlenu, a tym samym wzrost wytrzymałości organizmu na zmęczenie; opisywany jest za pomocą wskaźnika VO2 max - Maximal Oxygen Consumption, którego wartość określa maksymalną ilość tlenu, jaką organizm jest w stanie pochłonąć w danej jednostce czasu, wyrażany w ml/min/kg,

•    jednoczesne ćwiczenie szybkości, siły, wytrzymałości i koordynacji.


Nie zezwalam na kopiowanie tekstu w całości i ich częściach bez uzyskania mojej zgody

Nasi partnerzy

Physio Team Benefit Systems FitProfit FitFlex OK System TCMZ Miasto w Formie Wrocławianie na Polanie Wrocław Polskie Stowarzyszenie Diabetyków

Sprzęt dostarczają

KV+ Leki Exel Skalnik Mactronic

Zapraszamy na darmową lekcję Nordic Walking we Wrocławiu Zapewniamy fachową opiekę trenera i profesjonalny sprzęt

Kontakt z nami: +48 508 287 007 lub +48 697 020 959