Acteam

Trenowanie po ciemku

Artykuł dodano: 2017-08-29

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie, Co to będzie, co to będzie? – tak się ostatnio zaczyna wiele treningów. I to nie tylko tych wieczornych. Takie trenowanie ma swoje uroki, lecz musisz pamiętać o kilku rzeczach, które mają zapewnić Ci bezpieczeństwo.

Zapraszamy na nocne treningi
1. Włącz światło

Światło przede wszystkim. Jeśli ćwiczysz w miejscach, gdzie tego światła jest mało lub jesteś amatorem nocnych treningów po nieoświetlonych parkach, to musisz oświetlać drogę przed sobą. Dzięki temu widzisz gdzie i po czym idziesz. Na nocne treningi wybieraj oświetlone miejsca, a jeśli masz zamiar chodzić nocą po parku, zaopatrz się w odpowiednią lampkę.

W trakcie marszu najlepiej sprawdzają się wszelkie odmiany czołówek. Grunt to nie zapuszczać się w zacienione obszary bez źródła światła. Po ciemku nawet, jeśli drogę znasz jak własną kieszeń, idzie się inaczej. W świetle lampki zupełnie inaczej widać otoczenie oraz, co ważniejsze, nawierzchnię.

2. Bądź widoczny

To, że mając czołówkę będziesz widział trasę przed sobą nie wystarczy. Należy jeszcze zadbać, aby inni zobaczyli Ciebie. Na takie trasy sprawdzą się odblaskowe i jaskrawe ubrania. Warto na to zwrócić uwagę już podczas zakupów. Elementy odblaskowe ubrania nie rzucają się w oczy za dnia, ale po zmroku podnoszą Twoje bezpieczeństwo. Nie zaszkodzi też zabranie dodatkowych odblasków. Specjalne opaski na kostki czy łokcie też mogą pomóc. Ważne, aby być widocznym i bezpiecznym. Ale bez przesady. Nie chodzi o to by wyglądać jak choinka, choć to akurat jest bardzo bezpieczne rozwiązanie.

3. Poznaj trasę

W nocy nie ma miejsca na nowe trasy czy na improwizację. Widzisz mniej, więc staraj się poruszać po drogach, które znasz. Po ciemku nawet dobrze znajome za dnia domy czy drzewa mogą wydawać się obce. A jeśli znajoma okolica może być dla ciebie obca to, kiedy pójdziesz w nieznane ci ścieżki możesz być bardzo zdezorientowany.

Wybieraj tylko te ścieżki gdzie wiesz, co cię na nich czeka. Wyobraź sobie, że ścieżka, którą biegniesz może się urwać przy głębokim rowie z wodą lub na skraju mokradeł. Za dnia dostrzeżesz niebezpieczeństwo w porę, ale po ciemku może być o to trudno.

4. Podnoś nogi

Na równych podmiejskich drogach ten punkt nie jest może tak bardzo istotny. Natomiast w ciemnym parku czy lesie nasze postrzeganie powierzchni jest inne. Wszelkie delikatne spadki czy nachylenia nawierzchni, które w świetle dziennym wyłapujemy automatycznie, teraz stają się niewidoczne. Korzenie również. W świetle czołówki obraz się spłaszcza i brak mu głębi.

Z tego też powodu musisz biec nieco wyższym krokiem. Podnosząc nogi nieco wyżej niż zazwyczaj, nie będziesz potykał się o korzenie czy kamienie, lub co gorsza o nie przewracał. Z początku będziesz musiał o tym za każdym razem, ale z czasem zaczniesz robić to automatyczne.

Niech noc będzie z Tobą!

Źródło: http://www.pawelbiega.pl/5-sposobow-na-bieganie-po-ciemku/



Nasi partnerzy

Physio Team Benefit Systems FitProfit OK System FAN Mistrzostwa Wrocławia WCRS Wrocław Polskie Stowarzyszenie Diabetyków

Sprzęt dostarczają

KV+ fizan Leki Exel Skalnik armytek

Zapraszamy na darmową lekcję Nordic Walking we Wrocławiu Zapewniamy fachową opiekę trenera i profesjonalny sprzęt

Kontakt z nami: +48 508 287 007 lub +48 697 020 959