Acteam

Relacja z wyjazdu do Parku Krajobrazowego Doliny Bobru

Artykuł dodano: 2015-06-06

W niedzielę 24 maja ekipa Acteam wybrała się do Parku Krajobrazowego Doliny Bobru. W wyjeździe wzięło udział 19 osób, a w trakcie dołączył do nas pies. Tym razem pokonaliśmy dystans 20 km. Zapraszamy na krótką relację.

Auta zostawiliśmy w Jeleniej Górze na końcu ul. Bolesława Krzywoustego, gdzie rozchodzą się dwa szlaki turystyczne żółty i zielony oraz, gdzie znajduje się początek ścieżki dydaktycznej "Jak kropla skałę drążyła". Szlakiem zielonym, który prowadził pod górę przez bukowy drzewostan dotarliśmy na szczyt Wzgórza Krzywoustego. Z wieży widokowej na szczycie rozciągał się widok na Jelenią Górę na tle Rudaw Janowickich oraz Karkonosze. Dalej szlakiem zielonym zeszliśmy ponownie nad Bóbr przechodząc pod wysokim na 33 metry wiaduktem na linii kolejowej Jelenia Góra – Lwówek Śląski, zbudowanym w l. 1951-54, po tym jak w 1945 roku Niemcy wysadzili poprzednią „oryginalną” konstrukcję z 1866 roku. Zaraz za wiaduktem, szlak odbił jednak w lewo, pod górę, w boczną, błotnistą dolinkę, wychodząc z powrotem na biegnącą grzbietem drogą – ponad krawędzią Borowego Jaru. Minęliśmy kulminację siodła i doszliśmy na rozdroże wśród młodych brzózek. Gdy wyszliśmy na niewielkie spłaszczenie przed nami odsłonił się Borowy Jar. Roztaczała się stąd ładna panorama przełomowej doliny Bobru. Wróciliśmy  na szlak, który obniżał się łagodnie na samo dno doliny Bobru, które osiągnęliśmy w rejonie dawnej, XIX-wiecznej papierni, zniszczonej w roku 1945 (obecnie elektrownia Bobrowice I). Od tego momentu szlak wiódł wąską, kamienistą ścieżką. Wreszcie przed nami pojawiał się budynek schroniska „Perła Zachodu”. Z wieży i tarasu przy schronisku rozciąga się ładny widok na jezioro, w tym sterczące naprzeciwko Wieżyce – urwiska skalne. Po krótkiej przerwie okrążyliśmy masyw Wieżyc i wyszliśmy z lasu obok Polskiego Młyna, niedaleko zapory kończącej Jezioro Modre. Dalej asfaltową drogą wzdłuż Bobru doszliśmy do wsi Siedlęcin, gdzie zwiedzaliśmy główny zabytek miejscowości – wieżę rycerską. Następnie szlakiem żółtym okrążyliśmy jezioro Wrzeszczańskie podziwiając zbudowaną na nim tamę. Zbiornik Wrzeszczański się skończył, a przed nami pojawił się ponownie Siedlęcin i Perła Zachodu, gdzie zaplanowana była dłuższa przerwa obiadowa. Najedzeni i wypoczęci żółtym szlakiem ruszyliśmy w stronę parkingu. Minęliśmy  tzw. Cudowne Źródełko, gdzie według tradycji, w średniowieczu odbywały się sądy boże i wykrywano zdradę małżeńską oraz krzywoprzysięstwo. Ponownie doszliśmy do wiaduktu kolejowego nad Bobrem. Stąd dzieliło nas jedynie 500 metrów spaceru wokół Wzgórza do parkingu, gdzie zaczynaliśmy wycieczkę.

Poniżej przedstawiamy, gdzie nas nogi poniosły.

Dziękujemy za wspólny wyjazd. Wkrótce zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Zachęcamy do śledzenia kalendarza wyjazdów oraz aktualności na naszej stronie.

Do zobaczenia na kolejnym wyjeździe już 21 czerwca w Górach Izerskich.

Ruch to inwestycja w zdrowie Zapewniamy fachową opiekę trenera i profesjonalny sprzęt