Acteam

Relacja z wycieczki w Karkonosze

Artykuł dodano: 2013-10-27

W sobotę 26.10.2013r. odbył się kolejny wyjazdowy trening Nordic Walking zorganizowany przez firmę Acteam. Pogoda jak zawsze dopisała, a śmiech i zabawa nie odstępowały grupy na krok. Wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy za udział i zapraszamy na następne wspólne wyjazdy.

Zespół Acteam

Wszyscy uczestnicy wyprawy w Karkonosze stawili się na miejscu zbiórki pełni entuzjazmu i dobrego humoru. Pogoda zapowiadała się wyjątkowo dobrze, wsiedliśmy do samochodów i wyruszyliśmy do Karpacza (Wilczej Poręby), skąd rozpoczynała się nasza trasa. Po około 2 godzinach jazdy dojechaliśmy na miejsce. Tym razem pogoda była wyjątkowa: 10'C i niesamowita przejrzystość powietrza.

Jak to już w Acteam'ie bywa nasz wyjazd rozpoczęliśmy od degustacji domowych wypieków. Posililiśmy się przepysznym jabłecznikiem i przystąpiliśmy do rozgrzewki. Dzięki 2 tygodniowej zaprawie podczas treningów z obciążeniem bez grymasu zabraliśmy plecaki, kije i z uśmiechem na twarzy ruszyliśmy przed siebie. Trasę rozpoczęliśmy w Wilczej Porębie skąd żółtym szlakiem wyruszyliśmy w stronę schroniska nad Łomniczką. Droga początkowo kamienista, łagodnie pięła się w górę. Podczas marszu towarzyszył nam szum Łomniczki, a cała trasa upłynęła na rozmowach skąd nie wiedząc kiedy znaleźliśmy się w pierwszym schronisku. Podziwiając przepiękny krajobraz zjedliśmy śniadanie i zregenerowaliśmy siły na dalszą wędrówkę.

Ze Schroniska wyruszyliśmy dalej szlakiem w kierunku Kaskad Łomniczki, Cmentarzyka Ofiar Gór i Przełęczy nad Śnieżką. Kolejny postój zaplanowaliśmy w Domu Śląskim. Część pełnych sił i energii oraz zniecierpliwionych dziewczyn bez chwili przerwy postanowiło zdobyć Śnieżkę (1 602 m n.p.m.). Ambitnie postanowiły zdobyć szczyt nowo wyremontowanym szlakiem czerwonym. Podczas "wspinaczki" towarzyszył nam niesamowicie silny wiatr, który niejednokrotnie pomagał - podczas wchodzenie wchodziliśmy z wiatrem, a schodziliśmy pod wiatr. Niektóre z dziewczyn przekonały się także dlaczego na szlaku są 2 rzędy łańcuchów :). Na szczycie Śnieżki czekały na nas niesamowite, zapierające dech w piersiach widoki - nikt już nie pamiętał o zmęczeniu.

Ze Śnieżki wyruszyliśmy czarnym szlakiem w stronę Białego Jaru i Strzechy Akademickiej, gdzie zaplanowany był drugi, dłuższy odpoczynek. Czas wolny w schronisku umilaliśmy sobie grą w Dobble wzbudzając zainteresowanie pozostałych wędrowców. Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy (co zostało uwiecznione na zdjęciach).

Ze schroniska Strzecha Akademicka wyruszyliśmy dalej szlakiem w stronę Karpacza. Każdego komu wydaje się, że wchodzenie pod górę jest męczące zapewniamy, że podczas schodzenia z góry można się zmęczyć w równie dużym stopniu. Zakwasy w łydkach i czworogłowych uda czuje pewnie większość z nas. Szybsza część grupy, na końcu szlaku czekając na resztę osób z nudów przystąpiła do wykonywania pompek na szlabanie. I znów nie wiadomo dlaczego jakoś dziwnie na nas patrzono :). My bawiliśmy się świetnie.

Trasa liczyła około 17 km, co zajęło nam ok. 4,5 godziny marszu.

Galeria

Ruch to inwestycja w zdrowie Zapewniamy fachową opiekę trenera i profesjonalny sprzęt